Haven logo

Datasikkerhed og behandling af personoplysninger

 

Din personlige integritet og Haven System AB's håndtering af dine personoplysninger er vigtig for os. Den 25. maj 2018 trådte GDPR (General Data Protection Regulation) i kraft i Sverige og resten af EU/EØS. For at du skal føle dig tryg med, hvordan vi hos Haven System AB behandler dine oplysninger, vil vi fortælle dig, hvad der gælder, og hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

 

Hvem er ansvarlig for personoplysninger? 

Haven System AB, ("vi", "os") er ansvarlig for de personoplysninger, som vi behandler om dig, og er ansvarlig for dine personoplysninger i henhold til gældende lovgivning.

 

Haven System AB 

Allégatan 1

313 32 Oskarström

Sverige

Organisationsnummer: 559169-1398

Autoriseret repræsentant: Anders Gustafsson Momsregistreringsnummer: SE559169139801

 

Hvilke personoplysninger lagrer Haven System AB og hvorfor? 

I forbindelse med din kontakt med Haven System AB samler vi ind og behandler information, som gives til os. Noget af denne information kan indeholde personoplysninger og bruges til formålene nedenfor.

 

Ved salg og levering 

Haven System AB registrerer en kontaktperson på sine virksomhedskunders kundekort. Vi lagrer da kontaktpersonens navn, telefonnummer og e-mailadresse. Denne information er nødvendig for, at vi skal kunne opfylde vores forpligtelser over for dig som kunde ved f.eks. bestilling af produkter, reklamation eller andre servicehenvendelser.

 

Ved bestilling fra virksomhedskunde med direkte levering til privatperson lagrer Haven System AB navn, leveringsadresse og telefonnummer for at kunne levere bestillingen. Telefonnummer og e-mailadresse bruges kun til varsling.

 

Noget salg til privatpersoner sker hos Haven System AB, f.eks. ved personalekøb hos Haven System AB's virksomhedskunder. Haven System AB lagrer da navn, adresse og eventuel privat e-mailadresse og telefonnummer for at kunne levere bestillingen. E-mailadresse og telefon bruges kun til fakturering, ordrebekræftelse og varsling. Ved afhentning af varer fra vores lager beder Haven System AB om legitimation og lagrer personnummeret på ordren i vores forretningssystem. Dette har vist sig nødvendigt for at kunne drive sikker service med afhentning fra lageret og for at kunne bekræfte korrekt identitet. Personnummeret bruges kun til at identificere individet på den pågældende ordre og slettes efter, at dette formål er ophørt.

 

Ved kontakt med os 

Når du kontakter os via f.eks. telefon og e-mail, lagrer vi de kontaktoplysninger, du giver os, for at vi skal kunne svare på din forespørgsel og kontakte dig.

 

Søger du ansættelse hos Haven System AB, vil vi behandle de oplysninger, du giver os, og som er relevante for rekrutteringsformål. Hvis det drejer sig om en aktuel rekrutteringsproces, vil vi lagre dine personoplysninger, så længe den aktuelle rekrutteringsproces pågår. Hvis vi ønsker at lagre dine personoplysninger til fremtidige rekrutteringsbehov, vil vi spørge dig, om du samtykker til dette. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage, og Haven System AB vil da ikke længere lagre dine personoplysninger til rekrutteringsformål.

 

Hvis du er vores leverandør eller samarbejdspartner 

Hvis du er en leverandør eller samarbejdspartner til os, behandler vi nødvendige personoplysninger til kontaktpersoner, vi har brug for, for at administrere aftalen.

 

Ved besøg på vores hjemmeside 

På vores hjemmeside bruger vi såkaldte cookies. For at læse mere om dette kan du tage del i vores cookiepolitik.

 

Hvor lagrer vi disse oplysninger? 

De oplysninger, vi samler ind fra vores kunder, lagres inden for det europæiske økonomiske samarbejdsområde (EØS).

 

Med hvem deler vi dine oplysninger? 

For at administrere vores virksomhed kan vi have brug for at dele dine oplysninger med selskaber inden for Haven System AB-koncernen. For at kunne opfylde vores forpligtelser over for dig kan vi også have brug for at dele oplysninger med vores samarbejdspartnere, når det er nødvendigt. Vi kan også komme til at dele oplysninger med myndigheder, når det kræves i henhold til gældende lovgivning. Haven System AB bruger ikke din information til markedsføringsformål og sælger ikke personoplysninger til tredjeparter. For mere information om, hvem der har adgang til dine oplysninger, venligst kontakt måns@tapwell.se

 

Hvor længe lagrer vi dine personoplysninger? 

Haven System AB lagrer aldrig personoplysninger længere end nødvendigt for formålet med lagringen. Når formålet er ophørt, vil personoplysningerne blive slettet på en sikker måde. I nogle tilfælde er vi forpligtet til at lagre personoplysninger på grund af gældende lovgivning. Navn, ordre og faktureringshistorik lagres derfor i 7 år for at Haven System AB skal kunne opfylde sine retlige forpligtelser i henhold til bogføringsloven.

 

Dine rettigheder 

Ret til at trække samtykke tilbage:

I de tilfælde, hvor behandlingen er baseret på dit samtykke, har du ret til når som helst at trække dette tilbage ved at kontakte os.

 

Ret til adgang og dataportabilitet: Du har ret til at anmode om information om de personoplysninger, Haven System AB har om dig, hvordan disse bruges samt at få en kopi af alle personoplysninger, vi har om dig. Under visse forudsætninger har du også ret til at få dem overført til en anden part (dataportabilitet).

 

Ret til rettelse, begrænsning af behandling samt ret til at gøre indsigelse: 

Hvis dine oplysninger er forkerte, har du ret til at anmode om rettelse af disse samt ret til at supplere ufuldstændige personoplysninger. Du har også ret til under visse forudsætninger at anmode om begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger samt til enhver tid at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger.

 

Ret til sletning: 

Under visse forudsætninger har du ret til at anmode om, at dine personoplysninger skal slettes. Vi kan dog ikke slette personoplysninger, vi har brug for i følgende situationer:

  • du har en igangværende sag
  • du har en ubetalt gæld til Haven System AB
  • oplysninger, vi har brug for til bogføringsformål
  •  

Hvordan du udøver dine rettigheder: 

Hvis du vil gøre gældende nogle af dine rettigheder ovenfor eller stille andre spørgsmål, kan du kontakte os via e-mail på info@haven.se  Vi besvarer normalt din forespørgsel inden for en måned. Ved en anmodning er vi forpligtet til at kontrollere din identitet, og vi kan derfor efterspørge yderligere identifikationsoplysninger, før vi kan behandle din anmodning.

 

Ret til at indgive klage til en tilsynsmyndighed: 

Hvis du mener, at Haven System AB behandler dine personoplysninger på en forkert måde, kan du selvfølgelig altid kontakte os på info@haven.se  Du har også ret til at indgive klage til Datainspektionen   datainspektionen@datainspektionen.se

 

Ændringer af vores politik: 

Med hensyn til ændret lovgivning eller ny praksis forbeholder vi os retten til at foretage ændringer i denne politik. Nye versioner vil blive offentliggjort på denne side.